Fabuła i inne drobiazgi

 Fabuła:
Jest rok 2017. Ilyria zdaje się być spokojną krainą pełną nowoczesnych pojazdów - tramwaje konne, latarnie uliczne, aeroplany itp. ale w rzeczywistości pogrążona jest w stałym napięciu, w lęku przed istotami zsyłanymi na nich przez żądną zemsty Telksiloe. My, dzieci muz, wychowywane w Akademii Artium staramy się ją powstrzymać, dzięki naszym magicznym mocom. Ludzie na co dzień uważają nas za dziwaków z powodu staromodnych stroi, ale my jedni wiemy co się tu dzieje.
Czy i ty jesteś odmieńcem?

Historia:
Przed wiekami potężne córy pradawnych bogów mieszkały miedzy ludźmi i kochały tych z którymi przyszło im żyć udzielając im hojnie swych darów. Istniała tylko jedna zasada: "Nigdy nie wolno żadnej z muz poślubić człowieka". Złamanie tej reguły groziło utratą mocy, gdyby istota obdarzona uczuciem nie odwzajemniła miłości. Muzy wiedziały o tym i dlatego pozostawały czyste i dalekie. Jedna z nich jednak pokochała. Chłopiec odwzajemniał zrazu jej miłość zachwycony jej urodą i gibkością ruchów. A na imię jej było Telksinoe i była to jedna z dwóch najpotężniejszych. Młodzi pobrali się mimo ostrzeżeń sióstr panny młodej i spędzili szczęśliwie kilka miesięcy. Kiedy jednak muza utraciła swój blask młodzieniec porzucił ją. Nie straciła swej mocy choć uległa ona znacznemu osłabieniu. Po kilku miesiącach urodziła też dziecko - jasnowłosą Amarylis. Pod wpływem gniewu zaczęła boginka szkodzić ludziom zachęcając do tego także córkę. Wynikło z tego wiele zła, a dziedziczka potężnej mocy zmarła. Wywołało to taką furię matki, iż chciała wszystko zniszczyć powstrzymana jednak przez siostry uknuła chytry plan. Oddzieliła mianowicie Arvente - podniebne miasto muz - od ziemi, a potem zaczęła nękać ludzi zsyłając okrutne potwory, które tworzyła z potężnych cielsk domów i blaszanych dachów. Widząc to Arche postanowiła położyć kres tej niegodziwej zemście. Od tego dnia zaczęły muzy zstępować na ziemię i wybierać sobie podopiecznych poprzez pocałunek składany na czole ciężarnej kobiety. Warto tu zaznaczyć, iż także Telksinoe ma swoich wybrańców. Zgodnie z przepowiednią mają oni na nowo połączyć dwa światy i zażegnać wielkie zło, które wychynęło na świat zbudzone przez zbuntowaną.    

Czym jest barwa?
Jest to magiczny kawałek witrażowego szkiełka który każde z nas nosi na szyi. Pozwala on używać magii, jak i przekazywać swoją moc innej osobie. Często szczególnie u starszych dzieci ten sam kolor przybierają końcówki włosów. Po za tym wisior pozwala otworzyć wrota Arventy. Osoba pozbawiona swojej barwy traci moc. Naszyjnika nie można jednak w żaden sposób odebrać właścicielowi, chyba ze sam go odda. Błyskotka nie powstrzymuje zaklęć blokujących magię i nie jest na nie odporna.

Czym są skrzydła?
Dawne muzy nie miały skrzydeł, jednak już ich potomkowie owszem. Dzieci rodzą się z nimi ale mają zdolność ukrywania ich pod postacią tatuażu je wyobrażającego lub zupełnie bez znamion. Skrzydła rosną wraz ze wzrostem umiejętności magicznych. Jeśli chodzi o ich odcięcie to lepiej nie ryzykować, choć zdarzają się przypadki ich odrastania. Istnieją specjalne techniki pozwalające zmusić kogoś do ujawnienia skrzydeł, ale są surowo zakazane.

Czym jest Khantix?
Jest to zwierze, zazwyczaj ptak, umożliwiające szybkie poruszanie w innych rzeczywistościach - w tym w chmurnym mieście (Arvencie).

Czym jest Arventa?
Zwana także chmurnym miastem, lub ptasimi wioskami. Miejsce przebywania muz, ale też państwo skrzydlatych istot. Zadaniem zgromadzonych tu ptaków jest strzeżenie księgi przeznaczeń, w której zapisano przyszłe losy świata

Czym jest Bractwo Czarnej Iluzji?
Są to wysłannicy Telksinoe, powiązani ściśle ze sobą i dzięki temu  mogący rzucać potężne zaklęcia. Są głównymi przeciwnikami Akademii Artium.

Czym są Blachowyjce i inne Machozwierza?
Są to ożywione przez zaklęcie budynki lub przedmioty codziennego użytku. Naczelnym ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swej drodze. Z swym funkcjonowaniu bardzo przypominają roboty.

Czym są duchy miasta?
Są to niezwykle pomocne istoty przypisane do pewnych budynków, miejsc i przedmiotów w mieście. Zależnie od wieku swego mieszkania, a zarazem swojego posiadają różne zdolności.
Duchy stuletnie - mogą manipulować snami
Duchy dwustuletnie - mogą przesuwać przedmioty
Duchy trzystuletnie - mogą mówić
Duchy czterystuletnie - mogą się ukazywać
Duchy tysiącletnie - mogą opętać   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz